Wachtlijstbemiddeling voor huisarts aanvragen

Heb je moeite met het vinden van een huisarts na een verhuizing of bij aankomst in Nederland? Just denkt met je mee om een passende oplossing voor je te vinden. Vul het formulier hieronder in. We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op. Vanwege drukte kan het soms iets langer duren voor je een reactie ontvangt. Onze excuses hiervoor.


Wat is je situatie?


Just kan niet bemiddelen. Adviezen over wat te doen bij conflict:

Wat kunt je doen om een andere huisarts te vinden?

- Neem contact op met huisartsen in je omgeving om te kijken of zij nog nieuwe patiënten inschrijven. Via www.just.nl/zorgvinder. kun je nagaan welke huisartsen er in je omgeving zijn.


- Doordat er op dit moment landelijk een huisartsentekort is, kan het zijn dat de huisartsenpraktijken in je omgeving momenteel geen patiënten aannemen. In dat geval adviseren wij je om de praktijken na een tijdje nog eens te bellen om te kijken of ze ruimte hebben voor nieuwe patiënten

Wat kun je doen bij onvrede over je huisarts of bij een conflict situatie?

- Bespreek je onvrede met je huidige huisarts en kijk of je er samen met de huisarts uit kunt komen.

- Lukt het niet om er samen uit te komen? Dan kun je een klacht indienen bij je huisarts.

- Levert ook dit niets op dan kun je contact opnemen met de SKGE voor ondersteuning. Zie www.skge.nl/klachtenprocedure voor meer informatie.

Bij nee wordt onze service beperkt, we nemen contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.


Voor wie vraag je wachtlijstbemiddeling aan?

Vul hieronder de gegevens in van de persoon voor wie je wachtlijstbemiddeling aanvraagt.


Je relatienummer vind je in Mijn Just of de Just app
De zorgadviseur neemt contact met je op. Ben je niet bereikbaar? Dan sturen we de persoon voor wie je wachtlijstbemiddeling aanvraagt een bericht via de CZ app, Mijn CZ of per post.
Alles wat je invult blijft vertrouwelijk. Lees meer over de verwerking van persoonsgegevens in ons privacy statement.